Andre Tehrani |NoPlace
4/10-13/10
Utstillingen Idiot
Cards For a Bygone Revolt byr på referanser
til Avant Garde bevegelser på 40, 50- og 60-tallet, populærmusikk og litteratur.
Sammensetningen av verk har til tross for forskjellige teknikker og
materialer, en estetisk rød tråd, som appellerer og underholder.
![]() |
Come Taste the End |
Populær politikk
Come Taste the
End, et verk man legger raskt merke til når man kommer inn i lokalet, er et delvis sammenrullet lerret, med nitti repetisjoner av
penselstrøk på den ene kanten. I
utstillingsbeskrivelsen står det hvordan dette både referer til situasjonisten
Guiseppe Pinot-Gallizios industrielle maleri, og The Stone Roses album fra
1989. Et album som igjen referer til hendelsene i Frankrike, mai 1968 -en
periode med sivil ulydighet fulgt av streik og okkupasjon av fabrikker og
universiteter.
Comparative Analysis er
to tegninger som tar opp estetikken i propagandaplakater, og har igjen referanser
til hendelsene i Frankrike i 1968. Verket i seg selv er tiltalende og estetikken
er lett gjenkjennelig, men sammenstillingen av disse to bildene gjør at man må
ta stilling til politisk estetikk tatt i bruk av populærkulturen.
![]() |
The Letter V in Various Media |
-MAA
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar